I Dare You To Love Me 40.



Jag har nog inte berättat det ännu, men i fredags så fick jag en Melodica av min mamma och pappa. Den är mintgrön och fantastisk, jag har döpt den till Georgia, efter Georgia on my mind. Just nu är den min appsoluta favoritsak och följer mig vart jag än går. Just nu kan jag spela två låtar på den, tre om man inte tänker på att det är en not som inte fick plats på den. Men jag ska lära mig flera.
    Idag är det onsdag och jag har som vanligt varit ledig. Det är skönt med onsdagar, idag sov jag till två, satt vid datorn en stund och tog sedan ett långt bad, jag tror skumbad kan bota det mesta. Istället för att göra min historialäxa så tänkte jag som en inlägg nummer 40 specialare presentera mina älskade vänner. Vi tar damerna först.

Först har vi självklart myten och legenden Ida, hon är min äldsta vän, jag har känt henne i nästan tretton år, hela skollivet i alla fall. Vi har rymt hemmifrån massor av gånger, startat massor av hemliga klubbar, sällskap och band. Fastän jag har känt henne mer än halva mitt liv så tröttnar jag aldrig på henne, inte ens när hon släpper lös Idas vrede på mig, jag får känna av den oftare än någon annan. Jag är övertygad om att hon och min bror en vacker dag gifter sig, vilket är lite snuskigt eftersom hon är mer som en familjemedlem än en vän.

Sen har vi naturligtvis Kajsa, a.k.a Sören, mitt hjärtas fröjd och glädje och av Sörens Änglar (mitt, Ida och Kajsas band) så är Sören den som kommer få ett ordentligt jobb och försörja oss andra dagdrivare med, just nu har hon redan två och pluggar dessutom på Marina Läroverket så hon är inte lite pretantiös den flickan. Henne gick jag först på dagis med men då hon är ett år yngre tappade vi bort varandra när jag började skolan men när hon väl började fyran så fann vi varandra igen. Allt hon gör är fint.

Ett relativt nytt tillskott är Lisa, Sunshine Lisa. Jag lärde känna henne i april någon gång genom Fredrik. I sommras åkte vi på festival tillsammans och det var fint. Lisa gör alltid precis vad som faller henne in och hon har aldrig några fördommar mot en. Hon har sovit över hos mig fler gånger än någon annan på kortast tid och trots att hon snarkar väldigt så sover man väldigt gott tillsammans med henne. Något annat bra med henne förutom att hon är genom snäll och söt är att hon har samma sko storlek som mig och tycker om samma sorts kläder som jag så är man snäll så får man låna, och hon har alltid en kamera med sig.


Frans Martin har jag kännt i lite nära två och ett halvt år men det var först i början av 2007 som vi verkligen började umgås. Han är rätt igenom genomsnäll, som tillexempel i somras då brukade han sova över hos mig, runt sex började han jobba men när han slutade vid elva kom han tillbaka till mig och väckte mig och fixade frukost till mig. Nu bor han i Linköping men vi har flera långa roliga telefonsamtal varje vecka och när vi ses gör vi alltid något roligt.

Tillslut har vi också Fredrik. Jag träffade honom för första gången för runt fyra år sedan och hatade honom direkt. Det vet jag inte om han vet så förhoppningsvis läser han inte det här. Sen började jag på RHS och den första soliga vårdagen någon gång i maj satt jag och Ida ute på skolgården och några av våra vänner från Rimbo kom och satte sig med oss sen kom även Fredrik och han var fantastiskt rolig och emot min vilja och alla mina principer började mitt hat avta. Sen ledde det ena till det andra och nu kan jag inte förstå att jag någonsin hatade honom eller varför. Han har minst lika bra musiksmak som mig och ingenting han gör är bara lagom. Han har förresten ett jätte bra band, www.myspace.com/shotguncrackers och har lovat att skriva en låt till mig en vacker dag för att han fick en lilaglittrig cykel av mig som jag snott.


Självklart har jag massor av andra vänner också, Rikard tillexempel som jag spenderar varje rast i skolan tillsammans med, Bunne och Coco som egentligen är mer som bröder än vänner, Joel som alltid har rackartyg i tanken och Novali som jag tyvärr inte träffar så ofta längre, så länge sen sist faktiskt att jag inte har någon bild på henne på denna dator. Och massor massor av andra men ni får nöja er med dessa så länge. Jag älskar dem alla och de skulle ni också göra.
Amour.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är för söt!

2007-09-30 @ 23:56:11
URL: http://pannband.bilddagboken.se
Postat av: Bosse Brutal

Det är du. Du glömde skriva om hunkan jag fick av gammguben. Det får mig att framstå som en ängel.

2007-10-01 @ 15:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0