I Dare You To Love Me 38.

Idag är det fredag och jag var tro det eller ej i skolan idag. Hur som helst så är jag hemma nu, jag har fått en klänning av min pappa och middag av min mamma men allting känns ändå inte riktigt bra. Det kanske är en sån vecka. Eller så är det bara att helgen inte riktigt börjat än, jag vet inte riktigt men allt känns lite slentrian. Som att hösten med allt te och alla filtar och filmer och stanna inne trycks ned i halsen på en, och vad gör man då? Jo mår illa och kräks.
Men nej nu måste jag komma på tre bra saker med hösten så att jag har något att intala mig själv med att den faktiskt är måttligt nödvändig. Okej, here it goes.
1. Kallare, man får köpa en ny jacka, men det har jag ju iofs redan gjort så det är ju inget jag konstant se fram emot eller så så vi börjar om.
1. Regn, regn är romantiskt på allt sätt och vis det finns inget annat att säga. Det är fint mitt i natten om det spöregnar och man ligger i sin säng och tittar ut genom föstret och det smattrar på taket. Jo regn är bra.
Ungefär så mycket kommer jag på som är bra med hösten, men det var ju en rätt rejäl anledning ändå. Den håller nog en hel del uppe. Eftersom denna lista så katastrofalt falerade gör jag en annan; Fem låtar att lyssna på när det regnar mitt i natten, eller i alla fall de jag mest lyssnat på nu i veckan, utan regn iofs;
1. Can I Keep Him - Marit Bergman (För att den tar mig rätt tillbaka till årets Peace and Love, då hörde jag den först)
2. This Old Love - Lior (För att historien som följde med låten fick mig att gråta)
3. I'll Kill Her - SoKo (Orginalet, den hårdare, mer mordiska, inte den nya på hennes myspace, för den är så klockren)
4. Vara Vänner - Jakob Hellman (För så många anledningar som att den är bra men speciellt för trombonerna och vers nummer två)
5.  Papa Was A Rodeo - Boy Omega (För att orginalet har alltid varit mig favorit Magnetic Fields låt, men denna är minst lika bra, inte lika mkt hemlighet över den dock)
Amour.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0