I Dare You To Love Me 42.

Jag har precis hittat den mest sorliga gjort slut sången någonsin, den är inte dömmande på något sätt eller jag hatar dig eller något sånt, den är bara såhär är det och det gör nog faktiskt lite ont, men jag måste komma över dig nu. Den är gjord av ett svenskt band som heter Vega och låten heter Barcelona. Här är texten;

This is the last song about you and your arms
This is the last time I will write down your charms
Waking tomorrow you wont be on my mind
And I won't call you up just to see
if you are still alive

This is an ordinary day in your life
This is an ordinary day in your life

We wont be mistaken for lovers again
Or walk beneath the skyline
in Barcelona hand in hand
Waking tomorrow you wont be by my side
And I won't call you up just to see
if you are still alive

This is an ordinary day in your life
This is an ordinary day in your life
This is an ordinary day in your life
This is an ordinary day in your life

Jag vet egentligen inte vad det är med den som är så fantastiskt fint men jag älskar den och tårögd blev jag helt klart om inte mer. Och kanske spelar det ingen roll varför den är så fantastisk för likt förbannat är den fantastisk i alla fall.
    Något annat som gjorde mig tårögd (min nyfunna blödighet vet inga gränser idag), var när Frasse berättade att han granne Gubben hade glömt sina nycklar i dörren, självklart är Frans snäll och god och plingar på och upplyser Gubben om detta, Gubben blir utomsig av glädje och tackar och bockar. Riddare Frans trodde att storheten var över där men icke, knappt en timma senare kommer Gubben och plingar på på hans dörr i stället, med en hundralapp i högsta hugg som han ger till Frans med orden "Den här ska ni ha, jag vet att ni är bra killar!". Man blir ju alldelens öm i hjärtat när man tänker på hur denna gamla gubbe först och främst glömt sina egna nycklar i dörren och sen suttit där sen han fått dem tillbaka och försökt komma på hur han bäst ska återgärda gesten, flera gånger kanske han tvekade eller så kanske det till och med var lite läskigt för honom att gå över till tre killar i 20 års åldern med massor av sådanna där rullbrädor och allt vad de har, kanske skulle de skratta åt honom. Åh en sån gubbe vill jag ha som morfar.
Amour.

Kommentarer
Postat av: Lisa

men du är väl inte depp? det sista med gubben var iaf kul. och jag sken upp lite. :)

2007-10-02 @ 22:17:00
URL: http://pannband.bilddagboken.se
Postat av: Clare

Näe jag är inte depp, men öm i hjärtat av sången och gubben!

2007-10-02 @ 23:37:57
URL: http://idareyoutoloveme.blogg.se
Postat av: popbejb

var hittade du låten? jag tyckte den verkade underbar men jag hittar den ingenstans på nätet? kram

2007-12-06 @ 12:00:04
URL: http://www.cookiesforbreakfast.webblogg.se
Postat av: Clara

Hej,
den finns att hitta på Vegas hemsida,
www.vegasongs.se
Shake Up Your Soul är också en kalas låt med dem!
Kram.

2007-12-06 @ 12:31:59
URL: http://idareyoutoloveme.blogg.se
Postat av: popbejb

tacktack för tipset! shake up your soul var underbar. Jag har varit svag för musik med stråkar sedan Jens Lekman´s A Higher Power. (som för övrigt är en av de bästa sångerna någonsin ) kram.

2007-12-07 @ 21:30:33
URL: http://www.cookiesforbreakfast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0