I Dare You To Love Me 55.

Min bror springer ut och in tjatar om att jag ska köpa en bärbar dator. Men jag vill inte ha en bärbar dator. Och jag är inte alls på humör att bli tjatad på. Sen jag kom hem har det varit en dålig dag och det är som en klump av gråt i halsen och jag har ingen aning om varför eller varför den kom just när jag kom hem. I alla fall.
    Julaftonen tedde sig fint och jag fick en gul gitarr. Den heter nu mera James och är dödligt förälskad i min mintgröna melodica Georgia. Förutom James fick jag även badkarskudde, Djungelboken, en dagbok, färgpennor och sånt där som alltid är roligt.
Juldagen började inte riktigt förän Fredrik kom hem till mig, mamma lagade oss mat och med väl införskaffat rödvin till mig och starksprit till Fredrik begav vi oss av. Vi ramlade runt mellan Jonas, På G och Bistro innan vi av någon anledningen tog bussen till Rimbo hela bunten. Inne i Rimbobussen springer jag rätt in i en plingstolpe och har nu ett blåmärke stort som en köttbit på låret. I Rimbo landade vi på Stadion och det var som ett enda mörker. Eftersom jag inte ville spendera mer tid än nödvändigt med mormor då hon hela tiden är elak av sig och martyr så fick jag sova över hos Fredrik. Baksmällan nästa morgon var ofantlig.


Annandagen spenderade jag först med att ligga och ojja mig i soffan, ensam hemma tack och lov, medans jag drack kall och boy och kollade på två avsnitt av  Jul I Kapernaum innan jag somnade som ett litet barn. Sedan tvingade Ida och hennes goda vilja upp mig och helt plöttsligt sitter jag där på bussen med henne och Noffi och vi var på väg till Debaser och Club Killers. Vi hade riktigt trevligt och dansade och myttade oss igenom kvällen och vi fick till och med en kille att göra sönder en gran. Sen skulle vi sova i Idas lägenhet som vi först inte hittade till men tillslut efter en kortkort taxi färd var vi framme. Då visar det sig att någon säng finns det inte så det blev bara till att bädda med ett täcke på golvet och kura ihop sig med några lakan var. Iskallt. Men jag hade tack och lov i god tid paxat mitten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0