I Dare You To Love Me 51.

Idag är det onsdag och jag är som vanligt ledig då, vilket idag var behövligt för det har varit en lång helg. I fredags dracks det glögg hemma hos Ida med Kajsa, Aron, Noffi och Gurre.

Lördagen var relativt lugn i alla fall på kvällen med att hela dagen springa runt i jakt på julklappar tär helt klart på krafterna. Söndags kvällen spenderade jag som vanligt med att kolla på film med Sören även om det mest blev ett enda zappande mellan Eva och Adam, Sveriges Hjältar, Shall We Dance och Cold Case.

Måndag kväll begav jag mig tillsammans med Aron och Lisa in till Stockholm för att kolla när Shotgun Crackers skulle spela på Debaser. Efter någon timmas förfestande hemma hos Kim där Lisa och jag blev rikligt överförfriskade tog vi oss i alla fall till Debaser. Som vanligt var spelningen bra.


Efter en ofantligt lång skoldag med bakfylla och två lektioner med Fienden som lärare kom jag äntligen hem. Kort efter stegade en ännu bakfullare Fredrik in genom dörren och bestämde att vi skulle se på Alladin, under filmens lopp kom Lisa, också hon mycket illa däran. Tanken var att vi skulle julpyssla för det hade Fredrik i fredags natt fått en plöttslig längtan efter men det pyssligaste vi orkade ta oss an var att Fredrik spelade på alla instrument han orkade hitta och jag lagade middag. Sent om sider frisknade vi i alla fall till och besökte Albin på Uhuset som fortfarande kännde sig mycket sliten. Tillsist kom jag i alla fall hem och somnade som ett barn innan klockan knappt var slagen ett.

Idag har jag legat i min säng och druckit glas efter glas med kall oboy och läst. När boken är färdig tänkte jag ta mig för att slå in alla julklappar innan jag förhoppningsvis ska ut och åka med älskade Coco som tog körkort igår.

Amour.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0