I Dare You To Love Me 50.

Det börjar närma sig jul och jag sitter och skriver min önskelista. Eller önskelistor egentligen, en för mamma och pappa och en för Aron för av Aron önskar jag mig bara saker han kan ladda hem så han slipper springa runt i affärer och försöka hitta något jag ska tycka om. Ingen av dessa önskningar står dock på listan, men jag ska få dem en vacker dag i alla fall, det lovar jag mig själv;

En liten mjukhårig tax med långa öron som heter Birjer och i största allmänhet påminner om en limpa.
En egen ö. Inte allt för stor, lagom, med ett stort hus där mitt kollektiv ska ligga och många gäststugor runt om.
En snirklig parkbänk i ek någonstans i Paris där en romantisk text är skriven och mitt namn och folk kommer undra vad den gör där och vem hon menade texten till.
En röd papegoja.
Båten Sydvik som står i Norrtäljes hamn och förfaller. Den skulle jag rusta upp och bo i ibland.
Att någon skriver en kärlekslåt till mig, men inte en sorglig som tillexempel innebär att jag har gått ifrån någon eller aldrig märkt honom eller jag vet inte, men den ska vara lycklig.
Audrey Hepurns brudklänning i Funny Faces.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0