I Dare You To Love Me 49.

Oh jag är alldelens förskräckligt trött. Sådär seg ni vet. I fredags var jag med mina fredagsbästiar Ida och Noffi och drack vin på G. De har billigast vin där och störst glas så på gott och ondt är det ett klart kap. Men trevligt var det i alla fall, även Gurre och Emma var med och vi stötte ihop med ännu flera bekanta.
I lördags hamnade jag hör och häpna på Mobergs. Riktigt otippat men Governor Andy spelade och eftersom han var riktigt bra och jag ändå inte hade något bättre för mig. Musiken var precis vad jag var sugen på och jag lyckades hitta några guldklimpar bland folket att umgås med och drog på en relativt trevlig efterfest. Runt tre fick jag äntligen tag på min bror som inte tagit sig till Mobergs som han lovat. Han var utanför Statoil och i mina glänsande guldskor och korta ben kilade jag dit. Utanför Statoil satt vi sedan med roligt folk i kylan i några timmar innan jag och Aron med sällskap av Fredrik och Madsen till slut tog oss hem till oss. Fredrik fick mat och vi lyssnade på Djungelboken på LP och sov länge.
När söndagen till slut började gå mot lunchtid steg vi till sist upp och åt frukost och spelade Alfapet. Jag förlorade rejält. Frammemot åtta kilade jag hem till Sören redo för Love Acctually och den var bra och julig som vanligt. Sluttampen hann vi dock aldrig se för Bonden och Henke kom och hämtade oss och Ida och vi köpte kaffe och satt på Södra Bergen och kollade ner över Norrtälje och pratade om alla våra bravader vi genomgått och blev nostalgiska då alla i Lag Nord försvinner som blomblad för vinden.
Och idag fyllde min älskade Sören år! Ida och jag var ditbjudna på god middag och hon fick mycket fina klädesställ av oss.  Nu är klockan sent och om bara några timmar ska jag först och främst till tandläkaren och efter det ska jag redovisa en bok jag ännu inte har läst. Dock lånde Sören mig nyss en förkortad version med bilder på varje sida som jag tänkte mala igenom ikväll. Jag tog trots allt en tupplur efter skolan så sömnen behöver vi inte oroa oss för allt för mycket och 78 sidor med bilder kan ju inte ta sådan hiskelig tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0